My Cart
0.00
Algemene voorwaarden

Facturatie gegevens 

Patiss-an
@Stelune SPL
Rue de coquiane 172a
7850 lettelingen
Telefoon:  +32 (0)471917423
E-mail: info@Patiss-an.be
Ondernemingsnummer: BE0842801029

Leverings- en afhalingsgegevens:

Patiss-an
@Stelune SPL
Rue de tubize 1
1480 Saintes

ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN

De elektronische webwinkel van Patiss’an @Stelune bvba’, met maatschappelijke zetel te rue de coquiane 172a, 7850 Lettelingen, BTW BE 0842801029, (hierna ‘Patiss’an) biedt haar klanten de mogelijkheid om gebak en roomijs online aan te kopen. Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle artikelen uit het assortiment en elke aankoop die de klant plaatst bij Patiss’an.
De klant aanvaardt dat deze Voorwaarden, als enige van toepassing zullen zijn.

ARTIKEL 2: PRIJSRTIKEL

Alle vermelde prijzen zijn steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen. Indien vervoers-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit afzonderlijk vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen/artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

ARTIKEL 3: AANBOD

Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in België. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
Ondanks het feit dat de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, of materiële fouten bevat, of niet up-to-date is.
Wanneer U specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld smaken, allergenen, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij U vooraf contact op te nemen met onze klantendienst (zie artikel 12).
Patiss’an is wat de juistheid, geactualiseerdheid, of volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Patiss’an is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Patiss’an.
Patiss’an is gerechtigd om -zonder opgave van redenen- bestellingen te weigeren, de leveringstermijnen aan te passen, de leveringen te splitsen, dan wel andere voorwaarden te verbinden aan de levering.

ARTIKEL 4: ONLINE AANKOPEN / BESTELVOORWAARDEN

De klant heeft de mogelijkheid om de artikelen uit het assortiment online aan te kopen.
De aankoop komt tot stand op het moment dat de klant een bevestigingsmail ontvangt van Patiss’an. De artikelen worden opgehaald op het afgesproken moment en uur. De klant wordt door Patiss’an op de hoogte gebracht wanneer er kan afgehaald worden.
De klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:

  • Bancontact

ARTIKEL 5: EIGENDOMSVOORBEHOUD

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant, de exclusieve eigendom van Patiss’an.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat evenwel over op de klant vanaf de aflevering. De klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Patiss’an te wijzen bijvoorbeeld aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

ARTIKEL 6: SANCTIES VOOR NIET-BETALING

Bij het bestellen bij Patiss’an betaal je onmiddellijk 100% van je bestelling.
Indien er niet wordt betaald volgens de termijnen overheen gekomen in de offerte of webshop is er geen bestelling en vervalt de offerte.
Bij laattijdige betaling dient dus een nieuwe offerte opgevraagd te worden waarbij de beschikbaarheden en prijzen na gekeken worden.

ARTIKEL 7: KLACHTEN

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de aflevering, moet onmiddellijk worden gemeld, op straffe van verval van elk recht. Wij kunnen nadien niet in gebreke gesteld worden mits wij geen kennis hebben hoe u de producten vervoert, bewaard en/of behandeld heeft.

ARTIKEL 8: PRIVACY EN GDPR

Wij hechten alle belang aan uw gegevens en wensen hierbij dan ook volgende zaken hieromtrent verduidelijken:

  • Uw gegevens worden nooit doorgespeeld aan externe partners om met commerciële bedoelingen te gebruiken. Wij werken samen met datapartners die een sluitend GDPR beleid voeren met beveiliging van uw gegevens.
  • Wij gebruiken uw gegevens enkel om u regelmatig op de hoogte te houden van acties en nieuws via een online nieuwsbrief die per mail verstuurd wordt. U kiest zelf als u hierop wenst in te tekenen en u kan ten allen tijde terug uitschrijven zonder verplichtingen.
  • Als u bepaalde vragen heeft omtrent uw gegevens, kan u dit altijd melden door een mailtje te sturen naar info@patiss-an.be.

ARTIKEL 9 : AFHALING / LEVERING

Wij hebben geen winkel, alles gebeurt op bestelling.
Via het bestelformulier in onze webshop kan u de gewenste afhaaldatum en -uur doorgeven. Vergeet dit zeker ook niet te doen indien u via mail bestelt!
Zodra wij een bestelling ontvangen hebben, nemen wij contact met u op om de gewenste afhaaldatum en -uur te bevestigen.
Afhaalpunt :

  • Rue de tubize 1, 1480 saintes
  • Wij leveren mits een betalen van een vervoerskost van 0,30€/km binnen de 15km op een vooraf afgesproken uur en dag vanaf een bestelling van 250€,
  • Vanaf 500€ personen levering we gratis binnen de 15km
  • De vervoerskosten bedragen €0,30/km.

ARTIKEL 10: BESTELLINGEN/BESTELTERMIJNEN

Bij “extra informatie” vind u de besteltermijnen per product weer gegeven.

Opgelet :

Om de kwaliteit en versheid te garanderen kunnen wij slechts een beperkt aantal bestellingen per week aannemen. De kalender op onze website geeft u een richtlijn van de mogelijkheden. Echter kunnen wij dan nog niet altijd de garantie bieden of er nog plaatsjes vrij zijn. Reserveer dus tijdig uw datum om teleurstellingen te vermijden.

ARTIKEL 11 : BETALINGEN / ANNULATIES

Indien je je bestelling van de webshop artikelen annuleert :

  • Een annulatie dient per mail te geschieden met als onderwerp van de mail “annulatie bestelnr ???” – in deze mail staat wat u annuleert en de gegevens voor terug storting
  • Tot 1 week op voorhand van u afhaaldatum kan niet geannuleerd worden
  • 2 weken of korter voor de afhaaldatum, zal het totale bedrag uitgezonderd 50% administratieve kosten terug gestort worden.
  • Langer dan 2 weken voor de besteldatum zal het totale bedrag uitgezonderd 25% administratieve kosten terug gestort worden.

Indien je je bestelling van een “op maat” offerte annuleert :

  • Minder dan 2 weken op voorhand van u afhaaldatum kan niet geannuleerd worden
  • Minder dan 1 maand vooraf zal het totale bedrag uitgezonderd 50% administratieve kosten terug gestort worden.
  • Indien er langer vooraf wordt geannuleerd, zal het totale bedrag uitgezonderd 25% administratieve kosten terug gestort worden.

Indien er wordt overeengekomen om een bestelling naar een latere datum te verplaatsen (opgelet, dit is niet altijd mogelijk), kan hiervoor een kleine extra kost worden aangerekend.
Indien een bestelling onder uitzonderlijke omstandigheden door Patiss’an geannuleerd wordt, krijgt u het (reeds) betaalde bedrag terug betaald.

ARTIKEL 12 : WAARBORG

Indien “vast” materiaal of leeggoed mee gegeven wordt vb glazen potjes, ijsscheppers, … wordt er een waarborg gevraagd. De som van de waarborg wordt bij opmaak offerte meegedeeld. U betaald de waarborg op het ogenblik van het goedkeuren van de offerte. Bij het terug brengen wordt nagekeken of alles in orde is. Er wordt enkel waarborg terug betaald op de goederen die 100% in orde terug gegeven worden.

TIPS EN TRICKS (BEWAREN, …)

Patisserie :

Vervoer : maak de koffer van je auto leeg, zet je taart plat in de koffer en rij rustig, zo geraakt je taart veilig op haar bestemming. Bewaar je taart in de koelkast, decoratie bewaar je beter UIT de koelkast op een droge plek .

Bewaren : Taart moet je in de koelkast bewaren. Het best zet je ze in een afgesloten doos of op een schaal onder een stolp. De taart smaakt natuurlijk het best de dag zelf, toch zal ze zeker 2 à 3 dagen vers, lekker en geen last van de andere geuren hebben als je ze goed bewaard. Wanneer je koelkast te vochtig is kan je wel problemen krijgen, de suikerpasta kan smelten, de taart kan wak worden, … Patisserie en een vochtige omgeving gaan niet goed samen.

Benuttigen : Let op het volgende is een algemeen advies, je dient rekening te houden met de buiten temperatuur, de binnen temperatuur, de standplaats van de taart, … en het spreekt voor zich dat gebak geen uren uit de koelkast kan blijven.

Taarten

  • Taarten op basis van botercrème en of bekleed met suikerpasta dien je best één uur van tevoren uit de koelkast te halen om hem op kamertemperatuur te laten komen.
  • Taarten op basis van room, banketbakkerscreme, … deze neem je niet of max. 15 minuten voor het serveren uit de koelkast. Juist om de kilte te doorbreken.

Chocolade :

U kan uw chocoladeproducten het beste bewaren op een koele en droge plaats afgeschermd van licht en lucht. Bij verkeerde bewaring zal er een kwaliteitsverlies optreden, dwz. dat de smaak en de kleur kunnen veranderen.
Onze bewerkte chocolade bewaar je best niet in de koelkast maar op een temperatuur tussen de 12° en 18° (zo constant mogelijk).

Maar wat dan met pralines ? Mits pralines een vulling bevatten waar vb room kan in verwerkt zijn, bewaar je deze best wel in de koelkast, tussen 0 en 7°C. Echter opnieuw dienen ze afgesloten te zijn van licht, lucht en andere smaken. Op die manier blijft hun heerlijke smaak perfect behouden en gaat de chocolade niet wit uitslagen. Bij een optimale bewaring is de houdbaarheid van 2 tot 4 weken na aankoop.

IJs :

Ophalen : IJs dient in een gekoelde box vervoerd te worden. Vergeet deze dus niet bij u ophaling mee te hebben.

Bewaren en benutten : Ons ijs wordt op een ambachtelijke manier gemaakt. Daarom is ons ijs vaster van structuur.

Het is belangrijk dat je rekening houdt met de schepbaarheid van het ijs om een optimale smaak te hebben. Indien je te snel bent, bevries je je smaakpapillen en verlies je een groot deel van de heerlijke smaak.
Daarom moet je ons schepijs altijd even laten ontdooien. De ideale scheptemperatuur is -14°C.

Dit betekent dat je bij een diepvriezer van -20°C:

Een ijscoupe of halve liters sorbet 5 min moet laten ontdooien bij kamertemperatuur

Een halve liter schepijs 10 min moet laten ontdooien bij kamertemperatuur

Een liter schepijs 15 min moet laten ontdooien bij kamertemperatuur

Een ijstaart van 8 personen ongeveer 20 min moet laten ontdooien bij kamertemperatuur. Hoe groter de taart, hoe langer de ontdooitijd. Een goede tip is even prikken in de ijstaart met een mesje en dan mag je geen weerstand ondervinden. Dit moet als boter aanvoelen.

Alcoholijs dient niet op voorhand ontdooid te worden. De alcohol zorgt voor voldoende schepbaarheid. Gebruikstip! Zet je serveerglaasjes in de diepvries en giet een geutje alcohol op de sorbet.

Je kan de producten ook in de koelkast laten ontdooien. Dat is het meest optimaal omdat je minder afsmelting aan de randen hebt. Dan mag je de ontdooitijd verdubbelen.

Als de volledige verpakking niet verbruikt wordt, tracht je het ijs zo snel mogelijk terug in te vriezen. Zo behoudt je de structuur. Er is geen risico voor de voedselveiligheid, maar als je ijs te veel in en uit de diepvries haalt, krijg je een ijzige (= niet romige) structuur door de temperatuursveranderingen.

Praesenti
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping